МИНИСТЕРСТВО ИНФРАСТРУКТУРЫ УКРАИНЫ

На рейде: 7
Под обработкой: 18

ship-handling-ruhandling-railway-transport-rue-procurement-uspa-rue-procurement-ocsp-ru

РАЗДЕЛЫ

agency-company-rus

Investment

resolution-rus

anti-corruption-rus

comment-rus

procurement-rus

monitor-rus

recommendation-rus

70,52 МгЦ областное радио

Порт в социальных сетях

 

n-an-an-an-a

archival-photos-rus

Авторизация

Порт

Безпека: До відома дирекцій компаній-операторів вантажних терміналів

Правові засади діяльності адміністрації Одеського порту у сфері забезпечення охорони суден та портових засобів у відповідності з вимогами Міжнародного кодексу ISPS.

 

 1. Морська безпека на суднах міжнародного плавання і на задіяних у їх обслуговуванні портових засобах.

 

Після здійснення 12.10.2000 р. терористичної атаки на есмінець П’ятого флоту США «Коул» у порту Адена (Республіка Ємен), та безпрецедентної за своїми масштабами серії з чотирьох координованих терористичних актів 11.09.2001 р. у Нью-Йорку, на 22-й сесії Асамблеї Міжнародної морської організації (International Maritime Organization – ІМО) в листопаді 2001 року було одноголосно ухвалено рішення про розробку комплексу безпекових заходів по відношенню до морських суден і портових засобів (терміналів, портових операторів або стивідорних компаній).

 

2019101001

 

2019101002

(12 жовтня 2000 року есмінецьП'ятого флоту ВМС США «Коул» в порту Адена (Йемен), був атакований моторним катером з вибухівкою, керованим двома смертниками.). Фото з відкритих джерел.

 

У грудні 2002 року на дипломатичній конференції країн-учасниць IMO були ухвалені виправлення і доповнення до Міжнародної Конвенції з охорони людського життя на морі - СОЛАС 74 і прийнятий Міжнародний Кодекс з охорони суден і портових засобів (The International Ship and of Port Facility Security Code - ISPS Code). Кодекс, зокрема, вводить у дію нове поняття - морська безпека на суднах міжнародного плавання і на задіяних у їх обслуговуванні портових засобах.

 

У відповідності з Кодексом ОСПЗ створена міжнародна структура, яка координує співробітництво між Договірними урядами, урядовими установами, місцевими адміністраціями, представниками морського судноплавства і портів, розподіл відповідних обов'язків і відповідальності для виявлення загрози та вжиття заходів, для унеможливлення подій пов'язаних з порушенням охорони суден або портових засобів.

 

2019101003

 

2019101004

 

Договірні уряди для виконання передбачених Главою XI-2 Конвенції СОЛАС-74 і частиною А МК ОСПЗ обов'язків у сфері охорони портових засобів, можуть призначити або заснувати «Призначені органи» в рамках державного апарату, а також дозволити визнаним в галузі охорони організаціям виконання певної роботи щодо портових засобів.

 

2. Обов’язки ДП «АМПУ» як «Визнаної організації» у сфері охорони портових засобів.

 

Відповідно до Постанови Кабінету міністрів України № 722 від 12.05.2007 р., «Призначеним органом» є Міністерство інфраструктури України, а статус «Визнаних організацій» у сфері охорони суден та портових засобів мають два держпідприємства: «Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України» та ДП «Адміністрація морських портів України».

 

Відповідні повноваження «Визнаної організації» надані ДП «АМПУ» як органу, здатному забезпечити належний рівень компетентності і кваліфікації спеціалістів у питаннях охорони та знання суднових і портових операцій, концепції і структури порту.

 

Згідно з наказом Міністерства інфраструктури України №250 від 26.07.2016 р., на ДП «АМПУ» покладені обов'язки проведення Оцінок охорони і розробку Планів охорони морських портів і портових засобів, поправок і доповнень до них.

 

Здійснення цих заходів спрямовано на:

- своєчасне виявлення, попередження і припинення актів, що загрожують безпеці в портах та на портових засобах.

- перегляд і оновлення планів протидії загрозам для портових засобів у разі зміни ситуації;

- планування дій у надзвичайних ситуаціях, забезпечення готовності і реагування на них;

- оцінку ступеня небезпеки ймовірних провокацій, пов'язаних з охороною.

 

2019101005

2019101006

 

3. Стандарти «безпечного порту» і комерційні вигоди від отримання даного статусу.

 

Згідно з вимогами Глави XI-2 Конвенції СОЛАС-74 і частини А МК ОСПЗ, портові засоби (в тому числі стивідорні компанії) повинні мати План охорони портового засобу, підтверджений «Актом про відповідність», який засвідчує, що система охорони портового засобу належним чином перевірена, перебуває у задовільному стані, організована і підтримується відповідно до нормативних документів.

 

Виконання встановлених Планом охорони портових засобів норм, правил, стандартів і процедур, здійснення комплексу організаційних, адміністративних, режимних та технічних заходів щодо запобігання, виявлення та припинення актів піратства, тероризму та АНВ в діяльність порту або портового засобу, підвищує статус Одеського морського порту на міжнародному рівні до категорії «безпечного порту».

 

Отримання даного статусу значно покращує ділову репутацію підприємства за рахунок:

- внесення інформації про безпечний порт (портовий засіб) до Глобальної інтегрованої інформаційної системи з питань судноплавства (GISIS IMO);

- підвищення інвестиційної привабливості порту, де виконуються міжнародні вимоги з морської безпеки;

- збільшення суднозаходів у порт з підтвердженою діючою системою заходів морської безпеки;

- вступу порту до міжнародного клубу «Open port» - відкритих, безпечних для відвідування конвенційних суден портів;

- зниження ступеня Страхового ризику при знаходженні судна в безпечному порту.

 

2019101007

 

2019101008

4. Про стан виконання вимог Кодексу ОСПЗ стивідорними компаніями порту.

 

У зв’язку із складною суспільно-політичною обстановкою в Донецькій та Луганській областях, високим рівнем терористичної та диверсійної загрози, питання щодо забезпечення безпечного і безперебійного функціонування об’єктів Одеського морського порту, своєчасного виявлення й усунення передумов до порушення цілісності та захисту портової інфраструктури, запобігання вчиненню надзвичайних ситуацій, вчиненню терористичних актів і диверсій на об’єктах морського порту є пріоритетними.

 

Впродовж останніх півтора років апаратом управління ДП «АМПУ» спільно із «уповноваженими працівниками» Служби морської безпеки ОФ ДП «АМПУ» проведена значна робота щодо розробки документів з проведення оцінки та розробки Плану охорони портових засобів з урахуванням конкретних особливостей кожного портового засобу, визначення потенційних ризиків для встановлення всіх необхідних заходів з охорони.

 

У відповідності до затвердженого Міністерством інфраструктури України «Переліку портових засобів, на які поширюється дія Міжнародного кодексу з охорони суден та портових засобів», у зоні відповідальності з морської безпеки в Одеському морському порту визначено 17 портових засобів, з яких

- 5 портових засобів привели систему охорони у відповідність вимогам з морської безпеки та отримали «Акти про відповідність»;

- 10 портових засобів привели систему охорони у відповідність до діючих вимог та очікують на отримання «Актів про відповідність»;

- на 2 портових засобах у встановленому порядку проводиться Оцінка охорони та розробляється План охорони для отримання «Акту про відповідність» вимогам МК ОСПЗ.

 

Служба морської безпеки адміністрації Одеського порту