МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

На рейді: 8
Під обробкою: 19

ship-handling-uahandling-railway-transport-uae-procurement-uspa-uae-procurement-ocsp-ua

agency-company-ukr

Investment

resolution-ukr

anti-corruption-ukr

comment-ukr

procurement-ukr

monitor-ukr

recommendation-ukr

70,52 МгЦ областное радио

Порт у соціальних мережах

 

n-an-an-an-a

archival-photos-ukr

Авторизація

Персоналії

Гартлі К

Чертежи Гартли

Гартлі К. (Гартлей К.). Британський інженер, автор проекту модернізації Одеського порту в другій пол. XIX століття.

 

На початку 1860-х стало зрозуміло, що Одеський порт за своїми технічними характеристиками не відповідає вимогам міжнародного судноплавства і торгівлі. Глибини в обох гаванях не дозволяли приймати великі пароплави; відсутній надійний захист порту від вітру і штормів; мала протяжність причальних ліній не відповідала зростаючому суднообігу; конструкції причальних споруд не витримували зростаючих експлуатаційних навантажень.

 

У зв'язку з цим Міністерство шляхів сполучення Росії оголосило міжнародний конкурс на розробку проекту перебудови порту. Вірніше сказати, йшлося про створення нового, сучасного порту в Одесі. За результатами конкурсу кращим визнали проект англійського інженера К.Гартлі (за деякими джерелами Гартлея).

 

Основні ідеї проекту Гартлі складаються в наступних взаємопов'язаних рішеннях:


- Перетворити принципову схему компоновки порту шляхом переходу від двох окремо розташованих гаваней до єдиної загальнопортової системі споруд (створення т.зв. Великого порту);

- Радикально вирішити проблему захисту порту від хвилювання і наносів, для чого подовжити Карантинний мол на 474 сажня і спорудити окремий хвилелом довжиною 300 сажнів;

 

- Використовуючи нові можливості створювані цими огороджувальними спорудами, вирішити проблеми глибин і значного розширення причальних ліній. З цією метою побудувати між Платонівським і Військовими молами Новий мол;

 

- Всі внутрішні моли модернізувати, виходячи з розташування причалів по обидва їх боки;

 

- Освоїти всю захищену берегову лінію шляхом влаштування причальних набережних трохи висунутих у море, завдяки чому досягти зменшення обсягу днопоглиблювальних робіт і збільшення гостро необхідної території.

 

За 5 років (1866 - 1880) проект Гартлі в цілому вдалося здійснити. Саме в цей період було виконано найбільший обсяг портобудівельних робіт, результатом яких стало створення першокласного для свого часу порту .

 

Таким чином, можна сказати, що саме проект Гартлі визначив «обличчя» Одеського порту на добру сотню років уперед.


О.СТЕЦЮЧЕНКО.