МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

На рейді: 2
Під обробкою: 20

Для запобігання техногенних, терористичних, інших загроз, а також за наявності фактів корупції в порту. Цілодобова Гаряча Лінія (048) 706-57-96 Адміністрації Одеського морського порту. З решти питань звертатися за телефонами у контактному довіднику

«Порт є саме існування Одеcи»

— Граф А.Ф.Ланжерон

virusship-handling-uahandling-railway-transport-uae-procurement-uspa-ua

РОЗДІЛИ

agency-company-ukr

Investment

resolution-ukr

anti-corruption-ukr

comment-ukr

procurement-ukr

monitor-ukr

recommendation-ukr

Порт у соціальних мережах

 

n-an-an-an-a

ГАЗЕТА «ОДЕСЬКИЙ ПОРТОВИК»


       2022.01.27


                        Архів за 2015 рік

                        Архів за 2016 рік

                        Архів за 2017 рік

                        Архів за 2018 рік

                        Архів за 2019 рік

                        Архів за 2020 рік

                        Архів за 2021 рік

ОГОЛОШЕННЯ

Авторизація

archival-photos-ukr

До причалу Одеського морського порту вперше пришвартувався океанський криголам

5 жовтня об 11 ранку в акваторію Одеського порту зайшов криголам James Clark Ross. Це дослідницьке судно для експедицій у високі широти було нещодавно придбано у Великобританії. Портом приписки криголама визначено Одесу. На причалі №19 морського вокзалу криголам зустрічали начальник Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України» (ОФ ДП «АМПУ») Максим Лапай, заступник начальника ОФ ДП «АМПУ» з операційної діяльності Денис Карпов, директор Національного антарктичного наукового центру України (НАНЦ) Євген Дикий, численні журналісти. Після проходження всіх необхідних процедур прийому судна до складу вітчизняного наукового флоту та зміни назви криголам вже в цьому році вийде в океан і візьме курс на Антарктиду, в напрямку української полярної станції «Академік Вернадський».

 

Відтепер т/х James Clark Ross належить НАНЦ. За словами Є.Дикого, наявність такого судна, пристосованого до роботи в умовах низьких температур, надає можливість значно розширити діапазон наукових досліджень. По суті, це плавучий інститут з 8 спеціалізованими лабораторіями і пристосуваннями для відбору будь-яких проб з глибин до 8 км. Тобто нашим дослідникам стають доступними практично 90% дна світового океану.

 

На момент спорудження т/х James Clark Ross входив до топ-3 найкращих наукових суден світу. І навіть зараз, 30 років потому, воно все ще входить до топ-20. Придбавши цей криголам, Україна повертається до клубу держав з розвиненою інфраструктурою наукових досліджень світового океану і полярних широт.  

 

Як стверджує Є.Дикий, сума у 5 млн. доларів, що виділені Кабінетом Міністрів на придбання криголаму, за великим рахунком є символічною за судно такого класу. До речі, це вже другий випадок передачі дослідницьких активів Сполученим Королівством Україні. У 1996 році за 1 фунт стерлінгів нашій країні була передана антарктична станція «Фарадей», яка тепер носить назву «Академік Вернадський». До придбання т/х James Clark Ross українські полярники зазнавали великих логістичних труднощів, оскільки станція 9 місяців на рік закрита плавучою кригою і вікно можливостей для перезміни людей і завезення вантажів відкривалось лише на короткий період антарктичного літа - з січня по березень. При цьому НАНЦ потрібно було встигнути на цей період зафрахтувати іноземне судно. Комерційний фрахт обходився досить дорого. Наявність власного криголаму дасть змогу доставляти людей і вантажі на станцію «Академік Вернадський» у будь-яку пору року з меншими фінансовими витратами.

 

Довідка. Судно James Clark Ross побудовано компанією Swan Hunter Shipbuilders в Уолсенд і спущено на воду в 1990 році. В урочистих заходах присвоєння імені брала участь Королева Єлизавета II. Криголам було названо на честь Джеймса Кларка Росса - британського військового моряка і дослідника, який в середині XIX століття на кораблях «Терор» і «Еребус» здійснив найбільш масштабну на той час експедицію в Антарктику, а пізніше брав участь у пошуках зниклої експедиції Франкліна в Арктиці.

У флоті Британської антарктичної служби експлуатувалось з 1991 року. Зокрема, «Джеймс Кларк Росс» взяв участь у першому міжнародному дослідженні щодо оцінки запасів криля в південній частині Атлантичного океану. Отримані дані і зараз використовуються в моделях оцінки криля.

 

Адміністрація Одеського морського порту

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Детальніше...

В Одеському морському порту привітали ветеранів з прийдешнім Днем людей похилого віку

Сьогодні, 29.09.2021 р., у конференц-залі адміністрації Одеського морського порту відбулася зустріч з непрацюючими пенсіонерами підприємства, приурочена до Міжнародного Дня людей похилого віку (1 жовтня). Сказати добрі слова на адресу заслужених трудівників причалів прийшли начальник адміністрації порту Максим Лапай, голова Профспілки Володимир Зайков, Почесний президент порту, Герой України Микола Павлюк, голова Ради ветеранів Олексій Птащенко.

 

В зв’язку з напруженою епідеміологічною ситуацією в Україні, активісти молодіжної організації підприємства забезпечили дотримання усіма учасниками зустрічі діючих на даний момент карантинних обмежень.

 

- Хочу подякувати за величезний особистий внесок кожного з вас, ветеранів, у розвиток Одеського порту, - сказав у своєму слові М.Лапай. - За великим рахунком, ми зараз оперуємо виробничими потужностями, які створені вашою працею. Адміністрація порту в повній мірі усвідомлює моральну відповідальність за продовження закладених вами традицій. Бажаємо вам не поривати зв'язок з рідним підприємством, якому ви присвятили кращі роки свого життя. Двері прохідних порту для ветеранів завжди відкриті, ви для нас - бажані гості.

 

У свою чергу В.Зайков зазначив, що багато хто з портовиків, які сьогодні мають статус ветерана, свого часу приймали участь у реалізації масштабних реформ, ініційованих легендарним начальником порту Миколою Павлюком.

 

- Перетворення, здійснені в Одеському порту під керівництвом Павлюка, потім були впроваджені в масштабах всієї морської галузі. Тобто, завдяки вам сьогодні Одеський порт і інші морські порти стабільно працюють, справляються з покладеними на них завданнями і впевнено дивляться у майбутнє, - зробив акцент профспілковий лідер.

 

М.Павлюк у своєму виступі висловив впевненість, що ветеранська організація порту, яка сьогодні перебуває у пошуку нового формату діяльності, займе достойне місце в громадському житті трудового колективу, і старійшини зможуть зробити для підприємства ще багато корисного.

 

Після завершення зустрічі ветерани отримали від Профспілки продовольчі набори та щоквартальну соціальну виплату, які виділяються у відповідності з програмою «Турбота» Колективного договору ОФ ДП «АМПУ».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Детальніше...

Адміністрація Одеського морського порту привітала капітана Sea Dream II з «днем народження» судна

Круїзний теплохід Sea Dream II, який сьогодні завітав до Одеси, був спущений на воду 29 вересня 1984 року. Спуск плавзасобу на воду прийнято порівнювати з церемонією хрещення дитини. То ж завтра екіпаж і пасажири Sea Dream II відзначатимуть знаменну дату - черговий «день народження» круїзника.

 

Оскільки нинішня поява судна на траверзі Воронцовського маяка має без перебільшення історичне значення – це перше пасажирське судно під іноземним прапором з початку пандемії Covid-19 – в адміністрації порту виявили повагу до екіпажу і поздоровили моряків з їх маленьким святом.

 

О 14:00 на борт круїзного судна піднялись начальник Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України» (ОФ ДП «АМПУ») Максим Лапай та заступник начальника ОФ ДП «АМПУ» з операційної діяльності Денис Карпов. Представники адміністрації порту вручили капітану, британцю Майклу Маклеоду (Michael Macleod) сувенір – судновий годинник, вмонтований у стилізовану копію штурвалу старовинного вітрильника.

 

Вручаючи подарунок, М.Лапай тепло подякував капітанові, екіпажу і усім пасажирам за сміливість, яку вони виявили, прийнявши рішення про захід в Одесу в період пандемії, і висловив надію, що враження від туристичних об’єктів морської столиці України і гостинність одеситів перевершать найсміливіші їх сподівання.

 

Нагадаємо, мега-яхта Sea Dream II класу «преміум» гостюватиме в Одесі добу. За цей час туристи встигнуть побувати на оглядовій екскурсії по місту, відвідати всесвітньо відомий Оперний театр, музеї в катакомбах і на виноробно-коньячному підприємстві «Шустов».

 

P.S. За інформацією відділу зовнішніх зв’язків ОФ ДП «АМПУ», серед більш ніж 30 повідомлень туроператорів про візити круїзних лайнерів в Одеський порт у навігацію 2022 року є заявки на суднозаходи мега-яхт Sea Dream II (червень) і Sea Dream I (серпень).

 

Детальніше...

Sea Dream II: в Одеський порт завітав перший з початку пандемії круїзний лайнер

Сьогодні, 28 вересня 2021 р., Одеський порт урочисто вітав музикою духового оркестру швартування біля причалу №15 морського вокзалу пасажирського теплоходу Sea Dream II (макс. довжина – 105 м, прапор – Багамські о-ви). Лайнер здійснює круїз між портами Середземного і Чорного морів зі стартом у грецьких Атенах. Попередній порт заходу перед Одесою – румунська Констанца. Завтра по обіді за графіком теплохід має знятись на перехід до болгарської Варни. В даний момент на борту т/х Sea Dream II подорожують біля 60 туристів, головним чином громадяни США і Канади.

 

Напередодні заходу першого з початку пандемії круїзного судна, адміністрація Одеського порту спільно з ДУ «Лабораторний центр МОЗ України на водному транспорті» розробила і впровадила оперативний «План заходів щодо епідемічної безпеки під час обслуговування круїзних пасажирських суден». Вказаний документ враховує рекомендації ВООЗ, ІМО та опублікованих європейських стандартів охорони здоров'я, введених для забезпечення безпеки пасажирів і членів екіпажів пасажирських лайнерів від зараження коронавірусом Covid-19.

 

- Пасажирський лайнер, який сьогодні завітав у порт, відноситься до класу мега-яхт і до того ж заповнений туристами на 50 відсотків. Таким чином, відносно невелика кількість туристів полегшує нам відпрацювання алгоритму заходів, пов’язаних з виконанням протоколу обслуговування круїзного судна в умовах пандемії, - коментує начальник Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України» (ОФ ДП «АМПУ») Максим Лапай. – Готуючись до прийому Sea Dream II ми провели розширену нараду за участю представників міської Ради, компанії-туроператора, агентуючої компанії, співробітників митної та прикордонної служб. Після швартування лайнера в порту туристи зійшли на берег і перейшли на посадку до екскурсійних автобусів через коридор, влаштований за допомогою тенсаторів. Встановлені на причалі таблички буквально на кожному кроці нагадують гостям про необхідність дотримання маскового режиму, безпечної дистанції та режиму дезінфекції рук…

 

За словами М.Лапая, обслуговування за антиковідним протоколом пасажирів т/х Sea Dream II дозволить отримати відповідний досвід для безпечного прийому круїзного флоту у наступному році. На даний момент адміністрація порту отримала 31 заявку на візити до Одеси круїзних лайнерів у сезоні-2022.

 

Нагадаємо, візити пасажирських суден під іноземним прапором до Одеського порту були припинені у 2016 році у зв’язку з погіршенням безпекової ситуації в Чорноморському регіоні. Пауза протяжністю у п’ять років була порушена лише двічі: 14 червня 2017 року порт навістив невеликий експедиційний лайнер ISLAND SKY зі 104 туристами на борту, а 30 жовтня 2019 року вид на морський вокзал Одеси прикрашав у прямому сенсі слова теплохід AMERA (750 туристів).

 

Незважаючи на негативні політичні, економічні і епідемічні фактори, які останніми роками практично припинили круїзне судноплавство у басейні Чорного моря, Одеський морський порт ні на день не припиняє контакти з провідними операторами світового круїзного флоту. Більше того, адміністрація порту бере активну участь у роботі найбільшої світової асоціації суб’єктів круїзного бізнесу MedCruise і кілька років тому виступила ініціатором створення міжнародного дорадчого органу, який займається питаннями координації відновлення круїзного судноплавства у Північно-Західній частині Чорного моря у постковідний період - Black Sea Working Group.

 

Довідково:

 

Мега-яхта Sea Dream II побудована у 1985 році і пройшла реновацію у 2013-му. Це розкішний лайнер преміум-класу, обладнаний платформою і оснащенням для заняття туристами водними видами спорту. Пасажиромісткість судна – 112/115 чол., екіпаж – 92 чол.

 

Як стверджує довідник Berlitz Cruising & Cruise Ships Guide, у 2019 році т/х SeaDream II займав 4-е місце у світовому TOП-5 кращих пасажирських суден малого розміру (Boutique-ship).

 

За результатами останньої перевірки санітарного стану Центром по контролю і профілактиці захворювань США (CDC Organization) лайнер набрав 90 балів зі 100.

 

Влітку судно здійснює круїзи між портами Середземного моря, взимку - на Карибах.

 

20 серпня 2013 року в Одеському порту гостював сістер-шип т/х Sea Dream II - теплохід Sea Dream I.

 


 

  

 

 

 

 

 

 

 

Детальніше...

Одеський морський порт взяв участь у VII «Чорноморсько-Каспійському транспортному форумі»

Міжнародна конференція, присвячена питанням транспортної логістики в Азово-Чорноморському і Каспійському басейнах, проходила в турецькому Стамбулі 21 вересня.

 

Серед основних тем, запропонованих організаторами для фахової дискусії:

• Маршрути трансконтинентального і регіонального значення. Завантаження транспортних коридорів.

• Динаміка на ринку залізничних перевезень Китай-Європа-Китай. Пілотні проекти.

• Розвиток транспортно-логістичної інфраструктури Азербайджану, Казахстану, Грузії, України.

• Розвиток фідерного і поромного сполучення.

• Експорт і логістика нафтоналивних вантажів в регіоні. Та інші.

 

З презентацією «Розвиток Одеського морського порту як ключового транспортного вузла Чорноморського регіону» на форумі виступив заступник начальника Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України» з операційної діяльності Денис Карпов. Представники адміністрації Одеського порту також провели ряд зустрічей з колегами на переговірних майданчиках конференції.

 

- Незважаючи на доволі насичений графік панельних дискусій, вдалося поспілкуватись з керівниками транспортних компаній і асоціацій з Туреччини, Азербайджану, Грузії, Німеччини, - розповів Д.Карпов. – Одним з практичних результатів цих зустрічей можна вважати намічені на початок жовтня переговори з однією з зарубіжних компаній. Мова на цих переговорах йтиме про залучення в Одеський порт нового вантажопотоку на регулярній основі.

 

Детальніше...

В Одеському морському порту відбулась галузева семінар-нарада фахівців з охорони праці

Служба охорони праці апарату управління ДП «Адміністрація морських портів України» провела на базі Одеської філії ДП «АМПУ» дводенну семінар-нараду для керівників служб охорони праці усіх філій ДП «АМПУ». В заходах, які відбулися 22-23 вересня, взяли участь начальник відділу нагляду на транспорті та зв’язку Головного управління Держпраці в Одеській області Ігор Прус та заступник начальника відділу профілактики страхових випадків Одеського відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування Тетяна Півоварчук.

 

Основні питання, які розглядались на семінарі:

- «Про роботу служб охорони праці ДП «АМПУ» та впровадження Системи управління охороною здоров’я і безпекою праці у ДП «АМПУ» відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 45001:2018»,

- «Основні завдання Фонду соціального страхування. Профілактика нещасних випадків і профзахворювань на виробництві»,

- «Про організацію навчання з питань охорони праці посадових осіб ДП «АМПУ», «COVID-19 - загроза і профілактика» та інші.

 

У своїх виступах з означених питань начальник служби охорони праці ДП «АМПУ» Юрій Яковищенко, інші доповідачі зосередились на актуальних проблемах імплементації в ДП «АМПУ» міжнародного стандарту системи управління охорони здоров'я та безпекою праці ISO 45001:2018. З огляду на чергове загострення епідеміологічного стану в країні, важливу увагу учасники наради приділили проблемам протидії COVID-19. Мова йшла не тільки про створення належних санітарно-гігієнічних умов на робочих місцях, що запобігають небезпечному захворюванню, а й про необхідність більш активного проведення щеплення серед працівників.

 

Також під час наради-семінару обговорювались законодавчі новації у галузі охорони праці, та юридичні аспекти дистанційної роботи.

 

Адміністрація Одеського морського порту

 

 

Детальніше...

Одеський порт відвідали представники економічного відділу Посольства США в Україні

Сьогодні, 23 вересня, в Одеському порту з ознайомчим візитом побували співробітники економічного відділу Посольства Сполучених Штатів Америки в Україні – начальник сектору торгівлі і інвестицій Елейн Хензл та аналітик відділу Олена Сочнєва.

 

У першій частині візиту для гостей була організована екскурсія по території підприємства з акцентом на відвіданні вантажних терміналів, які побудовані або функціонують з участю американських інвесторів.

 

Після екскурсії в управлінні порту відбулась зустріч, на якій українську сторону представляли начальник Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України» (ОФ ДП «АМПУ») Максим Лапай та заступник начальника ОФ ДП «АМПУ» з операційної діяльності Денис Карпов.

 

У ході розмови пані Елейн Хензл цікавилася, зокрема, особливостями впровадженої в порту моделі державно-приватного партнерства та перспективами інвестиційного розвитку виробничих потужностей.

 

Серед програм розвитку, які сьогодні реалізує адміністрація порту, орієнтуючись на досвід іноземних партнерів, начальник ОФ ДП «АМПУ» назвав заходи щодо діджиталізації основних виробничих процесів – оформлення вантажів та транспортних засобів.

 

Також сторони торкнулись теми впливу на роботу порту пандемії коронавірусу Covid-19.

 

- Найбільше від наслідків пандемії постраждав круїзний напрямок діяльності порту, - сказав М.Лапай. – Починаючи з 2014 року пасажирські лайнери під іноземним прапором перестали відвідувати українські порти. Знадобилось кілька років на те, щоб стабілізувалась безпекова ситуація в Чорноморському регіоні і колосальні зусилля адміністрації порту у переговорах зі світовими туристичними операторами для повернення круїзних суден в Одесу. І ось, коли ми вже отримали по 20 і більше заявок на суднозаходи лайнерів у сезони 2020-21 років, коронавірус поставив на паузу увесь круїзний бізнес у глобальному масштабі. В результаті ми втратили два сезони. Щоправда, є невеличкий привід для оптимізму – в останніх числах цього місяця очікуємо на візит першого пасажирського судна з іноземними туристами.

 

Насамкінець розмови сторони висловили задоволення від проведеного діалогу; представники Посольства США подякували за надану можливість наочно познайомитись з виробничими потужностями порту.

 

 

 

 

 

Детальніше...

Олександр ГОЛОДНИЦЬКИЙ: «Діалог між АМПУ та портовими операторами повинен бути максимально відвертим» – про що говорили на черговому засіданні Ради Одеського порту

Інформація про дотримання суб’єктами господарювання умов договорів про доступ портового оператора до причалу (у частині виконання вимог законодавства з охорони праці, екологічної безпеки та безпеки судноплавства), фінансово-економічні показники виробничої діяльності адміністрації порту та стан реалізації проектів інвестиційного розвитку в Одеському порту за 8 місяців поточного року обговорювались на черговому засіданні Ради порту, яке відбулося вчора, 22 вересня. Дискусія з актуальних проблем життєдіяльності підприємства проходила під головуванням начальника Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України» Максима Лапая та за участі керівника ДП «АМПУ» Олександра Голодницького.

 

Підчас обговорення питань порядку денного члени Ради з числа директорів компаній-портових операторів висловили ряд своїх пропозицій щодо розвитку і вдосконалення окремих об’єктів транспортної інфраструктури порту. До відкритості і конкретики у даних питаннях їх зокрема закликав керівник АМПУ.

 

- Закликаю усіх: є проблеми – говоріть, актуальні питання не повинні замовчуватися, - звернувся до присутніх О.Голодницький. – Я особисто, як голова АМПУ, зацікавлений у отриманні від вас повної і об’єктивної інформації про стан справ на тому чи іншому підприємстві. Точно так же усі керівники філій АМПУ повинні володіти стовідсотково усією інформацією і діяти таким чином, щоб створювати максимально-комфортні умови для розвитку компаній, які працюють на території порту… І засідання Ради порту – це саме той формат для відкритого діалогу між АМПУ і бізнесом, який працює на території порту, створює робочі місця, платить податки державі і таке інше...    

 

Звітуючи перед членами Ради про підсумки виробничої діяльності порту у звітному періоді, М.Лапай зокрема зазначив, що в останній місяць літа «потужно стартував зерновий сезон» (обсяги перевалки зернових виросли на 60 відсотків у порівнянні з попереднім місяцем), водночас спостерігалась стала тенденція до збільшення перевалки нафтоналивних вантажів і контейнерів.

 

- По обсягах перевалки наливних порт уже сьогодні перевершив показник минулого року, - розповів М.Лапай. - Щодо контейнерів - на двох терміналах порту за 8 місяців оброблено 443 тисячі TEU, що на 5 відсотків більше, ніж за аналогічний період минулого року… Також хотів би відзначити стрімке зростання показників виконання програми капітальних інвестицій – у січні-серпні ц.р. інвестовано у розвиток виробничої інфраструктури 253 млн. грн. Для порівняння – на 01.09.2020 р. цей показник складав лише 70 млн. грн…

 

З масштабних інвестиційних проектів, реалізація яких ведеться у хорошому темпі, доповідач окремо виділив причал №7 Карантинної гавані, капітальна реконструкція якого повинна завершитись наприкінці майбутнього року.

 

За підсумками обговорення основних питань порядку денного учасники засідання Ради порту визнали роботу адміністрації Одеського порту за 8 місяців ц.р. задовільною.

 

Нагадаємо, засідання консультативного дорадчого органу Рада Одеського морського порту, у відповідності до нормативних документів, проводиться з періодичністю не менше, ніж один раз на квартал. Починаючи з 2019 року, у порту запроваджена традиція регулярного звітування адміністрації порту про результати своєї діяльності перед портовими операторами та представниками державних і громадських організацій, які входять до Ради Одеського порту.

 

 

Детальніше...

В Одесі відкрили меморіальну дошку видатному начальнику Одеського морського порту у 1960-70 роки Олегу Томасу

Сьогодні на фасаді будівлі портового клубу біля входу в музей історії Одеського порту ім. Франца де Волана (Ланжеронівський спуск, 2-а) був урочисто відкритий пам’ятний знак видатному діячу в сфері морського транспорту, начальнику Одеського порту в 60-70-х роках минулого століття Олегу Костянтиновичу Томасу. На церемонії були присутні начальник адміністрації Одеського морського порту Максим Лапай, працівники порту, представники громадськості, журналісти.

 

На початку церемонії директор Музею морського флоту України Людмила Бондаренко зазначила, що меморіальна дошка відкрита зусиллями адміністрації Одеського морського порту завдяки ініціативі Почесного громадянина м.Одеси, інженера-гідротехніка, доктора технічних наук і професора, письменника і краєзнавця Михайла Пойзнера, при підтримці газети «Вечірня Одеса».

 

У своєму виступі начальник адміністрації Одеського морського порту відзначив надзвичайний внесок Олега Томаса в розвиток і становлення підприємства.

- Олег Костянтинович Томас був професіоналом з великої букви і всього себе він віддав служінню порту, самовіддано працював на благо морського транспорту і держави. Олег Костянтинович - це людина, у якої всім нам слід вчитися вмінню працювати і відношенню до справи, - наголосив Максим Лапай.

 

Михайло Пойзнер подякував адміністрації Одеського морського порту за щирий відгук на ініціативу з вшанування пам’яті видатного одесита та видного діяча в сфері морського транспорту:

 

- Одеса не повинна забувати це прізвище. Олег Костянтинович фігура знакова для міста і для порту, і заслуговує на те, щоб його пам’ятали, - підкреслив почесний громадянин м. Одеси, якому поталанило спілкуватися з Олегом Томасом під час роботи у науково-дослідному інституті морського флоту.

 

Максим Лапай та Михайло Пойзнер, під аплодисменти присутніх, урочисто зняли покривало з меморіальної дошки. До підніжжя пам’ятного знаку лягли живі квіти.    

 

Довідка. Олег Костянтинович Томас (1930-1989 рр.) - український радянський діяч, начальник Одеського морського порту, начальник Чорноморського морського пароплавства. Депутат Верховної Ради УРСР 9-го скликання (в 1976 - 1980).

 

У 1953 році закінчив Одеський інститут інженерів морського флоту. З 1953 року працював диспетчером Східного району Новоросійського порту. У 1954 році переведений до Одеського порту на посаду диспетчера портофлоту. Потім працював у головній диспетчерській ОМТП, очолював 3-й вантажний район, був заступником начальника порту з експлуатації. З 1962 по 1971 рік - начальник Одеського морського торгового порту. З 1971 по 1973 рік - радник міністра торгового флоту і портів Республіки Куба. У 1973 році повернувся на посаду начальника ОМТП. У 1976 - 1978 рр. - начальник Чорноморського морського пароплавства. З 1978 – 1979 рр. – знову начальник Одеського морського торгового порту.

 

З 1979 року працював в Одеському інституті інженерів морського флоту. Потім - в Одеському проектному інституті «Південний науково-дослідний інститут морського флоту». Був глибоким практиком морської справи, серед спеціалістів вважався «експлуатаційником №1».

 

Кавалер орденів Леніна, Трудового Червоного Прапора, «Знак пошани».

 

Автором меморіальної дошки Олегу Томасу став відомий художник Леонід Брук. 

Адміністрація Одеського морського порту.

 

 

 

 

Детальніше...

Почесні нагороди, звання «Працівник року» і квіти до пам’ятника Докеру – в Одеському морському порту відзначають чергову річницю заснування підприємства (фоторепортаж)

На честь 227-ї річниці заснування порту сьогодні, 3 вересня 2021 року, у конференц-залі головного представництва Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України» (ОФ ДП «АМПУ») відбулась церемонія вручення портовикам нагород від центральних та місцевих органів влади, керівництва держпідприємства та громадських організацій. 

 

Перед врученням нагород начальник ОФ ДП «АМПУ» Максим Лапай тепло привітав присутніх зі святом і закликав портовиків бути достойними продовжувачами славних традицій трудового колективу підприємства.

 

- Поєднання двохсотлітнього досвіду і постійне устремління в майбутнє, бездоганне виконання зобов’язань перед партнерами і клієнтами, були і залишаються запорукою поваги і визнання Одеського порту у всьому світі. Ті новації, які ми сьогодні впроваджуємо, той стиль роботи, який притаманний тільки нам, це заслуга десятків і сотень конкретних людей, починаючи від керівників підрозділів, і закінчуючи рядовими працівниками, - підкреслив М.Лапай.

 

Урочистості продовжилися покладанням квітів до пам’ятника Докеру та імпровізованим мітингом біля корпоративного фотостенду. За традицією, у черговий день народження порту кращі працівники підприємства удостоюються звання «Працівник року», а їх портрети розміщуються у однойменному розділі фотостенду.

 

- Цей стенд виконує високу місію доносити до сучасників імена видатних засновників порту та спеціалістів, які в різні часи забезпечували його стабільну роботу та розвиток, - зазначив у своєму виступі на мітингу М.Лапай. - І той факт, що ми щорічно обновляємо розділ «Працівник року», свідчить про наявність на нашому підприємстві професійних і цілеспрямованих фахівців, безмежно відданих рідному підприємству, які роблять усе можливе для укріплення його конкурентоздатності…

 

- Цей фотостенд, це по суті «Дошка пошани», як її називали у минулу епоху. За кожним портретом – сторінка славної історії Одеського порту… Хочу подякувати тим фахівцям, які докладають свої знання і творчу енергію в подальший розвиток підприємства, і всім, хто сьогодні сумлінно працює для того, щоб наш порт утримував позиції лідера у виробничій діяльності і соціальній сфері, - додав голова Профспілки робітників морського транспорту Одеського морського порту Володимир Зайков.

 

Відзначення 227-ї річниці заснування Одеського морського порту колектив підприємства продовжить святковим концертом, який відбудеться сьогодні ввечері на морському вокзалі.

 

Довідково.

 

Згідно рескрипту Катерини ІІ, 27 травня 1794 року на місці поселення Хаджибей засновано нове портове місто. 2 вересня цього ж року під керівництвом іспанського дворянина Йосипа де Рибаса були закладені перші портові споруди. Дату 2 вересня 1794 року історики вважають днем народження міста Одеси та Одеського морського порту.

 

Пам’ятник Докеру (інша назва – Трудязі-Докеру) роботи скульптора Олександра Князика був споруджений за ініціативи багаторічного керівника Одеського порту, Героя України Миколи Павлюка. Урочисте відкриття монумента на внутрішній частині Митної площі (режимна територія підприємства) відбулося у першу неділю липня 2002 року. Бронзовий Докер на фоні працюючих портальних кранів і суден біля причалів разом з фасадом головного офісу адміністрації порту утворюють єдиний архітектурно-виробничий пейзаж, який одесити і гості міста можуть спостерігати з вул. Приморської.

 

Корпоративний фотостенд Одеського морського порту встановлений влітку 2013 року ліворуч від центральної прохідної порту (зовнішній бік прохідної) за ініціативи Молодіжної організації підприємства (МООП). Експозиція стенду включає чотири розділи: «Засновники порту», «Керівники підприємств та організацій порту», «Передовики різних років», «Працівники року». Лауреатів звання «Працівник року» щорічно перед професійним святом визначає спеціальна комісія з представників адміністрації та профспілки порту.

 

 

 

 

 

 

Детальніше...

Привітання начальника Одеського морського порту з 227 річницею заснування міста та порту Одеса

Шановні друзі!

 

Сьогодні ми відзначаємо 227 річницю офіційного заснування Одеси і Одеського порту.

 

Спільна біографія міста і його торговельних гаваней сформували унікальний тип громадян, яких об’єднує професійна участь у процесі перевалки вантажів і обслуговування флоту, або ж просто любов до причалів і небайдуже спостереження за роботою портальних кранів з Приморського бульвару і обривистих схилів парку ім. Т.Г.Шевченка.

 

Протягом двох з четвертю століть діяльність нашого підприємства дає одеситам заробіток і фінансовий ресурс для стрімкого розвитку міста, яке ще у пору свого дитинства стало настільки привабливим і європейським, що його стали називати Південною Пальмірою і «Чорноморською перлиною».

 

Нинішнє покоління портовиків є правонаступником трудових і звитяжних традицій своїх батьків. А стабільна робота вантажних терміналів порту – це той самий «вічний двигун», який дає змогу процвітати морській столиці України на початку XXI століття.

 

Звичайно, не усім випадає щастя народитися в Одесі. Але усі, кого життєва стежка приводить у Одеський порт, дуже скоро стають справжніми патріотами міста. І це є ще одним переконливим свідченням неподільності нашого спільного дому, фундамент якого був закладений 227 років тому на узбережжі древнього Хаджибею.

 

У святковий для всіх нас день дякуємо кожному з вас за те, що ви своєю старанністю й професійністю забезпечуєте стабільну роботу одного з провідних портів нашої держави, підтримуєте його високу ділову репутацію в очах світового бізнесового товариства.

 

Бажаємо вам миру, здоров’я, родинного щастя, благополуччя і здійснення найзаповітніших мрій. Нехай і надалі Одеський морський порт твердо тримає курс на досягнення максимальних виробничих результатів!

 

Максим ЛАПАЙ, начальник адміністрації Одеського морського порту

 

 

-

Детальніше...